Printfriendly

Żur

Przeglądając przepisy natrafiłam na zdjęcie żurku i naszła mnie straszna ochota na tę zupę. W polskim sklepie nabyłam zakwas, kiełbasę i wędzony boczek i przystąpiłam do warzenia tradycyjnego polskiego żuru.


  • 2 laski kiełbasy zwyczajnej
  • 1 marchewka
  • 1 mała pietruszka
  • 1 mały por
  • 2 duże ząbki czosnku
  • 750ml wody
  • 4 suszone grzyby
  • listek bobkowy
  • 2 ziarenka ziela angielskiego
  • majeranek, tymianek
  • 1 duża cebula
  • 100 g wędzonego boczku
  • 500ml zakwasu
  • 1 jajko (opcjonalnie)
Do garnka włożyć kiełbasę, marchewkę, pietruszkę, por, czosnek i zalać wodą. Dodać listek bobkowy, ziele angielskie, majeranek i tymianek. Gotować na małym ogniu około 30 minut.
W międzyczasie na patelni przesmażyć pokrojony w kostkę boczek, gdy tłuszcz się wytopi dodać drobno pokrojoną cebulę i smażyć aż  zbrązowieje.
Usmażony boczek i cebulę dodać do wywaru z kiełbasy, gotować kolejne 15 minut lub aż warzywa (marchewka) będą miękkie. Stopniowo dolewać zakwasu i próbować zupę, aby nie była zbyt kwaśna i/lub zbyt słona. Gotowa jeszcze kilkanaście minut.

Podawać z pokrojoną w plasterki kiełbasą, ugotowanym na twardo jajkiem i marchewką pokrojona w plasterki.

Smacznego!

1 komentarz:

  1. też mi się zachciało żurku:) pięknie wygląda!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger