Printfriendly

Tarta z porem i bekonem

Już od dawna miałam ochotę przyrzadzić jakąś tartę. W końcu jednak naszedł taki dzień, że wszystkie niezbędne składniki miałam w domu, naszła mnie ochota i chęć działania i zrobiłam z dawna planowaną potrawę :) I muszę przyznać, że efekt przeszedł moje oczekiwania:) Szczególnie obawiałam się o ciasto, ponieważ robiłam je po raz pierwszy! Przepisów na przygotowanie kruchego ciasta jest całe mnóstwo, a ja jako laik w ogóle nie miałam pojęcia który z nich wybrać. W końcu zdecydowałam się na chyba najprostsze i okazało się, że wybór był trafny, bo wyszło rewelacyjne, delikatne, kruchutkie, rozpływające się w ustach:) Polacam!

Ciasto:
  • 300g mąki
  • 150g masła
  • 1 żółtko
  • odrobina wody
  • sól

Farsz:
  • 2-3 pory
  • 1 średnia cebula
  • 1 duży ząbek czosnku
  • bekon (użyłam zawartość dwóch opakowań po okolo 8 plasterków, 400g)
  • śmietana
  • 2 jajka
  • żółty ser
  • 1 łyżka musztardy francuskiej
  • gałka muszkatołowa
  • pieprz


Zagnieść ciasto - miękkie masło pokrojone w kostkę zagnieść z mąką i niewielką ilością soli, dodać zółtko. Wyrabiać aż masa będzie jednolicie gładka, jeżeli ciasto jest zbyt suche i się nie klei dodać odrobinę zimnej wody. Ulepić kulę, zawinąć w folię i schłodzić przez około 30 minut.

Przygotowanie farszu:

Na patelni przesmażyć cebulę, czosnek i pora, gdy warzywa zmiękną dodać bekon dobrze przesmażyc, ale uważać aby się zbytnio nie przypiekł. 
W dużm naczyniu wymieszać śmietanę z jajkiem, można także dodać białko z jajka od wyrabiania ciasta. Dodać starty żółty ser, musztardę, gałkę muszkatołową i pieprz. Nie dodawać soli, ponieważ bekon jest bardzo słony!!! Przelać zawartość na patelnię i dokładnie wymieszać z porem i bekonem.
Ciasto rozwałkować do grubości około pół centymetra, wyłożyć nim naczynie do tarty. Napełnić farszem i piec w nagrzanym do 180 stopni piekarniku przez około 30 minut.


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger