Printfriendly

Ciasto bananowo-orzechowe

Dziś kolejne wyzwanie wspólnego gotowania, wraz ze mną podjęły się go MopsikSiaśka, Wiera i Gin.  Dziś miałyśmy przygotować coś z wykorzystaniem trzech głównych składników: bananów, orzechów i wanilii. Z takich skladników można przygotować jedynie coś słodkiego. Początkowo nie zamierzałam brać udziału w tej zabawie, ponieważ nie przepadam za słodkościami, a co ważniejsze słabo mi one wychodzą. Jednak przeglądając jedną z licznych książek z przepisami (poświęconą jedynie słodyczom), znalazłam ciekawy przepis na ciasto bananowo-orzechowe i stwierdziłam, że doskonale nadaje się on do wyzwania, a jednocześnie może być naprawdę smaczny;) Wychodząc z założenia, że trening czyni mistrza postanowiłam go przygotować i oto jest pyszne ciasto bananowo-orzechowe z nutką wanilii. Ciasto jest stosunkowo łatwe w przygotowaniu, a smakuje wybornie. Polecam! 

Ciasto bananowo-orzechowe



Składniki:

Baza:
  • 125g mąki
  • 1,5 łyżeczki przyprawy do piernika
  • 2,5 łyżki brązowego cukru
  • 60g masła (niesolonego)
  • 2 żółtka
Masa bananowa:
  • 60g masła (niesolonego)
  • 60g brązowego cukru
  • 1 duży banan
  • 1 jajko
  • 60g mielonych orzechów laskowych
  • 30g mąki
  • 0,5-1 łyżeczka aromatu waniliowego
Ponadto: 
  • 1-2 banany
  • 30g orzechów laskowych
  • cukier puder do posypania (opcjonalnie) 

Ciasto bananowo-orzechowe

Przygotowanie:

Uwaga! Ciasto przewidziane jest na małą foremkę! U mnie 20x30cm, ale może być nieco mniejsza.

Ciasto:
Mąkę, przyprawę do piernika i cukier umieścić w mikserze i lekko zmiksować. Dodać masło i miksować do otrzymania konsystencji okruszków. Dodać żółtka i miksować aż ciasto się połączy na jednolitą masę. Ugormować kulę, zawinąć folią i odłożyć na 30 minut do lodówki. 

Masa bananowa:
W międzyczasie przygotować masę bananową. W mikserze ubić masło z cukrem, dodać pokrojonego banana i zmiksować. Natępnie dodać jajko, aromat waniliowy, mąkę i mielone orzechy. Wszystko dokładnie zmiksować. 

Ciasto rozwałkować i przełożyć do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Przykryć papierem, przycisnąć kuleczkami do pieczenia (ryżem lub fasolą) i piec w 200 stopniach przez 8 minut, następnie usunąć obciążenie i piec jeszcze przez 5 mnut.
Upieczone ciasto wyjąć z piekarnika i ułożyć na nim pokrojonego w plasterki banana, tak aby pokryć całą powierzchnię (plasterki mogą na siebie nachodzić), zalać masą bananową, przyozdobić orzechami laskowumi (połówkami) i piec przez 30 minut w temperaturze 180 stopni. Wyjąć, przestudzić, naspnie delilatnie wyjąć z formy i przełożyć na talerz lub deskę. Lekko oprószyć cukrem pudrem (opcjonalnie).

Ciasto bananowo-orzechowe

Smacznego!

10 komentarzy:

  1. Widzę, że też postawiłaś na ciasto, wygląda bardzo apetycznie. Ja zrobiłam serniczek. Moje maile nie przechodzą na skrzynkę wspólnego gotowania nie wiem dlaczego, a nawet listę wysyłałam, ech...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, to już cię dodaję, bo faktycznie nie widziałam żadnego maila od ciebie :(

      Usuń
    2. Wysłałam też na Twój adres na gmailu później? Doszło? Bo już nie wiem co się dzieje z tą pocztą?

      Usuń
    3. Niestety nie dostałam nic, ale Ania opublikowała listę ;)

      Usuń
  2. No właśnie miałam napisać, że gotowałyście obie :)
    Chciałam usiąść do komputera przed siódmą, ale się zaczytałam... ;)
    Ciasto pycha. Bananowe musi być dobre :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już się wszystko wyjaśniło;) A ciasto naprawdę pyszne! Polecam!

      Usuń
  3. jakie to musi być smaczne... ja znając siebie nie mogłabym się oprzeć żeby nie dorzucić jakichś suszonych owoców ;d

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie zabiorę się za takie ciasto. Mniam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger