Printfriendly

Kurczak z satayem truskawkowym


Witam Was ponownie po przerwie. Ostatnio w ogóle nie miałam weny do robienia czegokolwiek w kuchni, mam jednak nadzieję, że ten leniwy okres mam już za sobą. Przygotowałam plan posiłków na najbliższy czas i zabrałam się do gotowania. Postanowiłam także stworzyć bloki tematyczne, aby przepisy na blogu były uporządkowane i aby łatwiej było się tu poruszać i odnaleźć to czego potrzebujecie. I tak planuję stworzyć "Lekkie Poniedziałki", "Mięsne Wtorki", w środy wrócą posty z serii "Jedzonko do pracy", "Płynne Czwartki" - czyli wszelkiego rodzaju zupy, "Wege Piątki" (tu także będą ryby), na soboty zaplanowałam posty pt. "Śniadanie do łóżka", czyli moje pomysły na śniadania, w niedziele natomiast będzie słodko, deserowo, a czasami również pojawią się koktajle i drinki alkoholowe. Taki jest plan, mam nadzieję, że Wam będzie się podobał taki układ, a mnie uda mi się go zrealizować;) A co Wy sądzicie o takim podziale wpisów? 


Zaczynam od lekkiego przepisu, który podpatrzyłam na Kwestii Smaku (wielu z Was z pewnością zna tę stronę), a mianowicie kurczaka z satayem truskawkowym, czyli grillowane paski z piersi kurczaka z pikantnym sosem truskawkowym. Jak może już wiecie bardzo lubię połączenie mięsa z owocami, a ten truskawkowy, lekko ostry sos jest po prostu fantastyczny! Polecam.


Kurczak z satayem truskawkowym

Składniki:

Mięso i marynata
  • 500g piersi z kurczaka
  • 1 łyżka startego korzenia imbiru
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżeczka płatków chili
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 2 łyżki oliwy
  • sól, pieprz
  • patyczki do szaszłyków 
Sos truskawkowy
  •  2 ząbki czosnku
  • 1 łyżka startego imbiru
  • 1 czerwona papryczka chili
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 1 łyżka miodu
  • 200g truskawek
  • sól, pieprz
  • oliwa do smażenia


Kurczak z satayem truskawkowym

Przygotowanie:

Mięsa:

Pierś z kurczaka umyć i pokroić w paski o grubości około 1 cm. W miseczce połączyć wszystkie składniki marynaty, włożyć do niej paski z kurczaka i dokładnie wymieszać, aby mięso dokładnie się nią pokryło. Marynować przez około 30 minut. Następnie nadziewać na patyczki do szaszłyków i smażyć na patelni grillowej lub na grillu po kilka minut z każdej strony, aby mięso było białe.

Sosu truskawkowego:

W niedużym garnku rozgrzać oliwę, dodać przeciśnięty przez praskę czosnek, starty imbir i drobno posiekana papryczkę chili. Smażyć przez kilka minut, następnie dodać miód i sok z cytryny, wszytko dokładnie wymieszać. Dodać pokrojone truskawki, wymieszać i gotować na małym ogniu przez kilkanaście minut, doprawić do smaku solą i pieprzem. Gdy sos będzie gotowy dokładnie go zmiksować i przelać do miseczki.

Kurczaka jeść obficie maczając w sosie truskawkowym. 


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger