Printfriendly

Sałatka makaronowa z bobem

Sezon na bób w pełni, u mnie sprzedawany jest w strąkach, dzięki czemu jest naprawdę świeżutki. Najczęściej bób jem sam, skubię go sobie przez cały dzień, to jednak nie sztuka;) Postanowiłam wykorzystać go do jakiegoś ciekawego i smacznego dania, a tu najlepiej pasowała mi sałatka - lekka, letnia, orzeźwiająca. Z
Wraz ze mną danie z bobu przygotowali: Mirabelka, Panna Malwinna, Zuzia, Lejdi i Bartosz.

sałatka z bobu, zielony groszek, sałatka makaronowa z bobem,


Składniki:
  • 350g drobnego makaronu (np. orzo, choć u mnie były to literki;))
  • 250g zielonego groszku (świeży lub mrożony)
  • 250g bobu
  • 4-5 łyżek oliwy z oliwek
  • pół czerwonej papryczki chili
  • 1 łyżka płynnego miodu
  • 1 ząbek czosnku
  • sok z połowy cytryny
  • sól, pieprz
  • kilka listków mięty do przybrania

sałatka z bobu, zielony groszek, sałatka makaronowa z bobem,

Przygotowanie:


Groszek i bób ugotować al dente (gotować po kilka minut), następnie odcedzić i przepłukać zimną wodą, odsączyć. 
Makaron ugotować również al dente, odcedzić i opłukać zimną wodą. 
W niewielkiej miseczce dokładnie wymieszać oliwę, sok z cytryny, czosnek wyciśnięty przez praskę, papryczkę chili pokrojoną w drobniutką kostkę, miód, sól i pieprz. 
Bób, groszek i makaron wsypać do dużej miski, zalać dressingiem i delikatnie wymieszać, udekorować listkami mięty i podawać.


sałatka z bobu, zielony groszek, sałatka makaronowa z bobem,

Smacznego!

Zielony groszek na różne sposoby

7 komentarzy:

  1. Ale wspaniała letnia sałatka:) Groszek, bób i mięta są teraz u mnie na tapecie, dlatego Twoja propozycja bardzo mi się podoba:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, sałatka jest pyszna, orzeźwiająca i delikatna, smakowała nawet mojemu facetowi, który nie przepada za bobem;)

      Usuń
  2. Jeszcze takiej wersji bobu nie jadłam, ciekawy przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i gorąco polecam, sałatka jest pyszna!

      Usuń
  3. Skusiłabym się na talerzyk tej sałatki, musi być pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  4. Slodkie te litereczki :) Moim dzieciorkom by sie podobaly
    :)
    Dziekuje za wspolne kucharzenie!
    Kasia
    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger