Printfriendly

Dynia w mleku kokosowym

Rozpoczął się sezon na dynie :) Bardzo mnie to cieszy, ponieważ uwielbiam to warzywo, można bowiem z niego wyczarować mnóstwo wspaniałych i przepysznych potraw zarówno słodkich jak i wytrawnych. Dziś postanowiłam przygotować danie wytrawne, lekko ostre, a dzięki zawartości imbiru - przyjemnie rozgrzewające. Przygotowałam dynię w mleku kokosowym z dodatkiem chili - pychotka. 

Dynia w mleku kokosowym

Składniki:
  • 200ml mleka kokosowego
  • 1 łyżka czerwonej pasty curry
  • 2 łyżki brązowego cukru
  • 4 ząbki czosnku
  • 2,5cm kawałek swierzego imbiru
  • 700g dyni
  • sól, pieprz
  • papryczka chili
  • swierza kolendra do dekoracji
  • oliwa do smażenia
Dynia w mleku kokosowym

Przygotowanie:

W misce wymieszaj mleko kokosowe z czerwoną pastą curry i cukrem. W garnku rozgrzej oliwę, przesmaż na nim czosnek wycisnięty przez praskę i imbir starty na drobnej tarce, aż lekko zbrazowieją. Dodaj pokrojoną w niewielką kostkę dynię, chwilę przesmaż. Wlej mleko kokosowe, zmniejsz ogień i duś przez 20 minut aż dynia lekko zmieknie, następnie zdejmij pokrywkę i gotuj dalej aż sos zgęstnieje. Dopraw do smaku solą i pieprzem. Podawaj udekorowane drobno pokrojonym chili i listkami kolendry.

Dynia w mleku kokosowym

Smacznego!

  Dynia na słodko i słono Rozgrzewające (wege) dania EDYCJA II



6 komentarzy:

  1. na pewno by mi zasmakowała dynia w takim wydaniu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem pewna, ze by ci smakowala ;) polecam :)

      Usuń
  2. Świetne danie, bardzo rozgrzewające !

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie wygląda i na pewno pyszne było.

    OdpowiedzUsuń
  4. lubię takie smaki:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger