Printfriendly

Placuszki jogurtowe

W związku z przypadającym na dziś dniem naleśnika, postanowiłyśmy wspólnie z Justinka, Panna Malwinna, Gin, Siankoi Mirabelka przedstawić nasze ulubione przepisy na to fantastyczne danie. Naleśniki można przygotowywać na milion sposobów, mogą być cienkie jak francuskie crepes lub grube placuszki jak amerykańskie pancakes, mogą być podawane na słodko lub wytrawnie, ilość możliwości jest po prostu nieograniczona. Ja pozostałam dziś przy wersji słodkiej, a placuszki jogurtowe przygotowałam na bazie jogurtu greckiego, dzięki czemu są bardzo delikatne, aksamitne i puszyste. Po prostu rozpływają się w ustach. Polecam!

Placuszki jogurtowe

Składniki:
  • szklanka mąki
  • 2-3 łyżki cukru
  • 0,5 łyżeczki soli
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 0,25 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 jajko
  • 125ml mleka
  • 200g jogurtu greckiego
  • 0,5 łyżeczki aromatu waniliowego

Placuszki jogurtowe

Przygotowanie:

Do miski wsypać, mąkę, cukier, sól, proszek do pieczenia i sodę oczyszczoną - dokładnie wymieszać. Wbić jajko, wlać mleko i jogurt oraz aromat waniliowy - wszystko dokładnie wymieszać lub zmiksować na gładką, jednolitą masę. Niewielkie porcje ciasta nakładać na rozgrzaną patelnię z niewielką ilością tłuszczu formując placuszki. Smażyć, aż ciasto na wierzchu będzie prawie suche, delikatnie odwrócić i smażyć jeszcze przez chwilę. Podawać z cukrem pudrem, syropem klonowym, ulubionym dżemem lub owocami.

Placuszki jogurtowe

Smacznego!

8 komentarzy:

  1. Cudne Ci wyszły, takie lekkie i puchate :) Pyszności!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieki, a jakie leciutkie w smaku, rozplywaja sie na jezyku :)

      Usuń
  2. Bardzo ciekawa jestem takich placuszków na bazie jogurtu. Muszą być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobione, zjedzone, dodane do ulubionych, dziękuję za super przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i cieszę się, że smakowały;) ja również zrobiłam je dziś ponownie na śniadanie ;)

      Usuń
  4. Smakowite wspomnienie dzieciństwa :) Można jogurt grecki zastąpić zwykłym owocowym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do zastapienia jogurtu greckiego innym, to nie jestem pewna, on ma nieco inna konsystencje i inaczej reaguje na wysoka temperature (smazenie, gotowanie), ale mozesz sprobowac, moze tez wyjda :)

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger