Printfriendly

Sałatka ziemniaczana

Wege piątek



Skandynawska akcja kulinarna powoli zbliża się do końca, jednak jeszcze dziś postanowiłam przygotować sałatkę ziemniaczaną, które są bardzo popularne w krajach skandynawskich. Ja również zasmakowałam w sałatkach z ziemniaków, choć muszę przyznać, że są one nieco ciężkie i tuczące, ale taka jest specyfika tej kuchni. 
Jak dotąd na blogu pojawiła się sałatka ziemniaczana z wędzonym łososiem i szwedzka sałatka ziemniaczana do których wypróbowania serdecznie Was zapraszam. 


Sałatka ziemniaczana


Składniki

  • 500g młodych ziemniaków
  • 4 łodygi cienkiej dymki
  • 1 czerwona cebula
  • 3-4 ogórki konserwowe
  • 1 łyżka koperku
  • 1 łyżka musztardy gruboziarnistej
  • 1 łyżeczka gładkiej ostrej musztardy
  • 200ml kwaśnej śmietany
  • 2 jajka ugotowane na twardo
  • sól, pieprz


Sałatka ziemniaczana

Przygotowanie

Ziemniaki ugotować, uważać aby ich rozgotować, odstawić aby wystygły.

W misce dokładnie wymieszać dymkę pokrojoną w plasterki, drobniutko pokrojoną czerwoną cebulę,  ogórki konserwowe pokrojone w kostkę, koperek, musztardę i śmietanę, doprawić do smaku solą i pieprzem.
Ziemniaki połączyć z sosem śmietanowym, delikatnie wymieszać. Przełożyć na talerz, udekorować jajkami pokrojonymi w ćwiartki i koperkiem i podawać.


Sałatka ziemniaczana

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Tak mało składników, takich ktore każdy lubi. Ekspozycja na zdjeciach piekna wiec pewnie tak smakuje. Ja juz nie mam pomyslow co jesc a tak szybko tak prosto mozna sobie cos przygotowac:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Salatki ziemniaczane maja to do siebie, ze sa bardzo proste w przygotowaniu, wystarczy dadac kilka skladnikow i mamy na prawde fajne i smaczne danie;) Polecam!

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger