Printfriendly

Sałatka truskawkowa ze szpinakiem

Najpierw był szpinak i paczka truskawek. Zastanawiałam się co można przygotować z tych produktów, początkowo ich nie łączyłam. Przeglądałam różne przepisy aż natknęłam się na przepis na sałatkę truskawkową ze szpinakiem, na jednym z moich ulubionych blogów Kwestia Smaku, który stanowił dla mnie inspirację kuchennej działalności oraz założenia własnego, skromnego bloga o tych poczynaniach. Bardzo lubię ten blog ze względu na mnogość oryginalnych i nietuzinkowych przepisów oraz fantastyczne zdjęcia, które bardziej przyciągają wzrok i stymulują żołądek niż cokolwiek innego;) 


Sałatka truskawkowa ze szpinakiem

Skladniki:
  • 2 garście szpinaku lub tyle ile potrzeba do wyłożenia płaskiej miski w której będziemy podawać sałatkę
  • 50 dkg truskawek
  • 1 kulka mozarrelli
  • garstka migdałow w płatkach
  • 1 łyżka jogurtu naturalnego
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 łyżka miodu
  • 2 łyżki octu balsamicznego
  • 1 łyżka kakao
  • sól, pieprz
Przygotowanie:

Sos czekoladowo-truskawkowy

Do małego rondelka wlać miód, ocet balsamiczny i kakao, dokładnie wymieszać. Dodać 15 dkg pokrojonych truskawek, szczyptę pieprzu i podgrzewać do momentu zagotowania. Gdy sos się zagotuje zdjąć z ognia, chwilę przestudzić, a następnie dokładnie zmiksować. 

W płaskiej misce ułożyć warstwę szpinaku, na niej warstwę "podartej" na paski mozarrelli. Na ser położyć jogurt, popruszyć delikatnie solą i pieprzem. Następnie ułożyć truskawki pokrojone w plasterki i lekko posypać cukrem i uprażonymi na patelni płatkami migdałów. Polać sosem czekoladowo - truskawkowym.
Podawać.

Sałatka truskawkowa ze szpinakiem

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger