Printfriendly

Zupa bananowa z curry

Witam po dłuższej przerwie! W związku z rozlicznymi wyjazdami, rozjazdami, urlopami i innymi wypadami zwyczajnie nie miałam czasu zajmować się blogami, mówiąc szczerze nie miałam również czasu, ani natchnienia na gotowanie, dlatego powstały spore zaległości. Teraz jednak mam trochę więcej czasu i zanosi się na trochę spokoju, w związku z czym mam nadzieję że uda mi się nadrobić zaległości;)
Na początek chciałabym zaprezentować Wam dość nietypową, oryginalną, ale bardzo smaczną zupę bananową z curry. Spokojnie, nie będzie to jakiś kleik dla dzieci, ale pyszna, aromatyczna, pachnąca przyprawami, słodko - kwaśna i lekko ostra, sycąca potrawa.

Zupa bananowa z curry

Składniki:
  • oliwa lub masło
  • 1 duży ząbek czosnku
  • 1 średnia cebula
  • 2 łyżeczki przyprawy curry
  • 100 gram ryżu
  • 500-700 ml bulionu warzywnego
  • 3-4 banany
  • sól, pieprz
  • 0,5 łyżeczki kurkumy
  • jogurt lub śmietana
  • limonka sok i plasterki do przybrania
  • chili w proszku (opcjonalnie do smaku)
  • kolendra, kumin, garam masala (opcjonalnie po około 0,5 łyżeczki)
  • czerwona papryczka chili do przybrania

Zupa bananowa z curry

Przygotowanie:

Na głębokiej patelni rozgrzać tłuszcz, przesmażyć na nim przeciśnięty przez praskę czosnek i drobno pokrojoną cebulę, zeszklić, ale nie dopuścić, aby cebula się przysmażyła na brązowo. Dodać przyprawę curry i kurkumę, smażyć przez kolejne kilka minut, w razie potrzeby podlać niewielką ilością wody. Dodać ryż, zalać bulionem i dusić na małym ogniu aż ryż wchłonie cały bulin i będzie miękki (około 20 minut). Opcjonalnie, jeżeli chcemy przygotować ostrzejszą potrawę, można dodać chili w proszku, podobnie jeżeli chcemy, aby zupa była bardziej aromatyczna, można dosypać przypraw takich jak kolendra w proszku, kumin, garam masala. Gdy ryż będzie miękki dodać pokrojone banany, chwilę gotować, następnie dokładnie zmiksować. W zależności od pożądanej gęstości dodać odpowiednią ilość jogurtu lub śmietany (wersja light), doprawić do smaku solą i pieprzem, wcisnąć sok z części limonki (również do smaku). Podawać na ciepło przybrane świeżą czerwoną papryczką chili i plasterkiem limonki. 

Zupa bananowa z curry


Smacznego! 

7 komentarzy:

  1. moja babcia to by się za głowe złapała że teraz takie cuda się gotuje hehe ;) bardzo fajna i przede wszystkim CIEKAWA zupka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak mój tata też mówi że udziwnione te dania teraz;) Ale smakują mu;)
      A zupra naprawdę bardzo fajna i smaczna;)

      Usuń
  2. Wygląda bardziej jak taki wytrawny pudding, ale wierzę, że jest to zupa... i to zupa pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może faktycznie jak pudding, kiedyś muszę ją przygotować z niezmiksowanym ryżem;)
      PS. Zupa jest wegan friendly;) jadła ja moja koleżanka, która właśnie tak się odżywia i zajadała ze smakiem;)

      Usuń
  3. przyznam, że niebywale odważna ta zupa.
    chyba nie dla mnie... ale brawo za kreatywność ;]

    OdpowiedzUsuń
  4. Wczoraj na kolacje zrobiłam bananowe curry. Z tym, ze z kurczakiem i śmietanka kokosowa. Wyszło pyszne!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger