Printfriendly

Fasolka szparagowa z woka

Przepis na fasolkę szparagowa z woka upatrzyłam w książce "Dania z Woka", którą dostałam od rodziców. Już gdy po raz pierwszy przeglądałam tę książkę, zwróciłam uwagę na ten przepis i zaznaczyłam go, jako ciekawy i godny wypróbowania. I gdy tylko w domu pojawiła się fasolka, od razu wiedziałam jak ją przygotuje;) Ponadto, jak większość dań przygotowywanych w woku, dań typu stir-fry, jest niesamowicie proste, a co najważniejsze szybkie w przygotowaniu, co stanowi jego ogromną zaletę, szczególnie kiedy wraca się do domu po 18, głodnym, zmęczonym i złym;) Polecam!

Fasolka szparagowa z woka


Składniki:
  • 450g zielonej fasolki szparagowej
  • 1 czerwona papryczka chili
  • 2 łyżki oleju arachidowego (użyłam sezamowego)
  • 3 ząbki czosnku
  • 2 łyżki jasnego sosu sojowego
  • 2 łyżeczki miodu
  • 1 gwiazdka anyżu
  • olej sezamowy do smażenia
Przygotowanie:

Fasolkę umyć, dobrze odsączyć i odciąć końcówki, a następnie przekroić na pół. 
W niewielkiej miseczce wymieszać sos sojowy, miód i olej arachidowy (sezamowy).
Chili drobno posiekać, czosnek przecisnąć przez praskę.
W woku lub głębokiej patelni rozgrzać olej, wrzucić fasolkę i smażyć ciągle mieszając. Dodać papryczkę chili, czosnek i gwiazdkę anyżu, zamieszać i chwilę smażyć. Dodać sos, dokładnie wymieszać, odłowić gwiazdkę anyżu i wyrzucić ją. 
Smażyć przez kolejnych kilka minut aż fasolka zmięknie. Podawać natychmiast.

Smacznego



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger