Printfriendly

Makaron z cukinią i szafranem

Chodziłam i kręciłam się po mieszkaniu. Miałam ochotę "coś przekąsić", jednak nie miałam żadnego konkretnego planu na obiad, nie miałam też nic "obiadowego" w lodówce. Zaczęłam przeglądać książki i doszłam do wniosku, że najszybsza w przygotowaniu będzie jakaś potrawa z makaronu. Zajrzałam na półkę z warzywami i wypatrzyłam tam cukinię, dodałam szafranu, śmietany i odrobinę chili, aby nadać całości odrobinę wyrazu. I tak oto, w niecałe 30 minut, powstał makaron z cukinią i szafranem - wyśmienite, delikatne, kremowe danie. Polecam! 

Makaron z cukinią i szafranem

Skladniki:
  • porcja długiego makaronu dla dwóch osób
  • oliwa do smażenia
  • 1-2 średnie cebule
  • 3 duże ząbki czosnku
  • szczypta szafranu
  • 1 - 2 cukinie, w zależności od wielkości, ja miałam dwie malutkie tzw. baby i to wystarczyło;) 
  • sól i pieprz
  • dwie szczypty płatków chili lub około połowy świeżej papryczki chili drobniutko pokrojonej
  • 100-150ml gęstej śmietany

Makaron z cukinią i szafranem

Przygotowanie:

Makaron ugotować al dente. Odcedzić.
Na patelni rozgrzać oliwę, zeszklić na niej drobno posiekaną cebulkę aż się zeszkli, dodać przeciśnięty przez praskę czosnek i szafran, smażyć przez chwilę, następnie dodać cukinię pokrojoną w drobną kostkę, wymieszać, doprawić solą i świeżo zmielonym pieprzem. Wlać śmietanę i dodać chili. Dusić przez kilka minut. Dodać ugotowany makaron, dokładnie wymieszać i od razu podawać, posypane startym parmezanem.


Makaron z cukinią i szafranem

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger