Printfriendly

Spaghetti bolognese

Wczoraj K. przyniósł mięso mielone. Zastanawiałam się co z niego przygotuję. Początkowo zdecydowałam, że będą kotleciki mielone, których nie jadłam od niepamiętnych już czasów. Dziś jednak przeglądając strony z przepisami wpadło mi w oko spaghetti z sosem bolońskim i od razu zapragnęłam takie zjeść. Nie mogłam doczekać się wyjścia z pracy i powrotu do domu, aby zabrać się za pichcenie. I tak oto powstał wspaniały, aromatyczny, pomidorowo - ziołowy sos. Palce lizać! Polecam! 



Spagetti bolognese
Składniki:
  • 500g mięsa mielonego (wołowego lub mieszanego wołowo - wieprzowego)
  • 1-2 cebule
  • kilka ząbków czosnku
  • 500-700ml przecieru pomidorowego
  • 1 łyżeczka oregano
  • 1 łyżeczka bazylia
  • 1 łyżeczka tymianeku
  • 0,5 łyżeczki szałwii
  • 0,5 łyżeczki słodkiej papryki
  • ostra papryka do smaku
  • szczypta cynamonu
  • szczypta gałki muszkatołowej
  • sól, pieprz
  • oliwa do smażenia
  • starty parmezan (opcjonalnie)
Przygotowanie:

Na głębokiej patelni lub w rondlu rozgrzać oliwę, przesmażyć na niej drobniutko pokrojoną cebulę i wyciśnięty przez praskę czosnek. Gdy cebula się zeszkli dodać rozdrobnione mięso, smażyć aż zbrązowieje, w czasie smażenia dodać szałwię. Do obsmażonego mięsa wlać przecier pomidorowy, odpowiednio mniej lub więcej w zależności od tego jaki gęsty chcecie sos. Ja wlałam tylko 500ml w związku z czym sos był bardzo gęsty i zawiesisty, właściwie było to mięso w sosie, jeśli wolicie więcej sosu, należy dodać więcej przecieru. Dodać zioła i przyprawy. Najlepiej robić to stopniowo, gotując na małym ogniu, co pewien czas próbować czy sos nabiera odpowiedniego smaku. Należy także dość dużo posolić i popieprzyć. Z solą należy jednak uważać, szczególnie jeśli używacie grubej soli, gdyż ta rozpuszcza się powoli i danie staje się słone dopiero po pewnym czasie, dlatego należy solić niewielkimi porcjami i co pewien czas próbować. Sos gotować około 30-45 minut, aż smaki przenikną, a sos i mięso będą miały odpowiedni smak i aromat. W międzyczasie ugotować makaron al dente. Spagetti układać na talerzu, polać sosem, ewentualnie posypać startym parmezanem i natychmiast podawać. 

Spaghetti z sosem bolonskim

Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger