Printfriendly

Pikantna zupa-krem z pieczonej papryki

Mając duży zapas papryki, zdecydowałam się przygotować zupę - krem. Dawno nie jadłam żadnej zupy i miałam na nią wielką ochotę. Postanowiłam przygotować zupę z pieczonej papryki, z dodatkiem pomidorów i papryczek chilli. Zupa okazała się strzałem w dziesiątkę - jest po prostu rewelacyjna! Pikantny, rozgrzewający krem w sam raz na te chłodne, wciąż zimowe dni. Przepis zaczerpnęłam z książki New Covent Garden Food Co - A Soup for a Every Day, z moimi modyfikacjami.


zupa z pieczonej papryki

Składniki:

  • 6 czerwonych papryk
  • 4 dojrzałe pomidory
  • 2 czerwone papryczki chili
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 łyżka cukru
  • 500ml bulionu warzywnego
  • 1 cebula
  • 1 - 2 ząbki czosnku
  • bazylia
zupa z pieczonej papryki

Przygotowanie:

Piekarnik rozgrzać do 180 stopni. 
Papryki i papryczki chili przekroić na pół, pozbawić gniazd nasiennych, ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, skórką do góry. Pomidory przekroić na pół i położyć przekrojoną częścią do góry. Polać oliwą, posypać cukrem, posiekaną bazylią oraz solą i przeprzem. Piec przez godzinę.
W garnku rozgrzać oliwę, dodać przeciśnięty przez praskę czosnek i drobno posiekaną cebulę, smażyć aż cebula się zeszkli. 
Upieczone warzywa wyjąć z piekarnika, dać im chwilę, aby przestygły, a następnie ściągnąć z nich skórkę (powinna łatwo odchodzić) i wrzucać do garnka z przesmażoną cebulą. Chwilę smażyć, mieszając, wlać bulion, przykryć i gotować na małym ogniu przez około 30 minut. Dokładnie zmiksować. Doprawić do smaku solą i pieprzem oraz bazylią. Natychmiast podawać przybraną listkami świeżej bazylii.

Smaczego!

11 komentarzy:

  1. wygląda pysznie, koniecznie musze wypróbować przepis! :)
    zapraszam do mnie
    http://i-heart-cooking.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyglada pysznie, a smakuje wybornie - goraco polecam! ;)

      Usuń
  2. Brzmi świetnie i wygląda również. Super zdjęcia! Tak się właśnie zastanawiałam, co by tu w weekend przyrządzić -i teraz już wiem:). Dzięki za przepis! Heh teraz to nawet mam nadzieję, że weekend będzie zimny w sam raz na taką rozgrzewającą zupkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Popelnilam dzis te zupke, jest naprawde rewelacyjna. Polecam i jeszcze raz dziekuje za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie! Cieszę się, że wykorzystałaś mój przepis, no a przede wszystkim, że zupa smakowała:)

      Usuń
  4. Ugotowalam dzis ta zupke. Wyszla cudona!!! dziekuje za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie zrobiłam. Jest wyborna! Doskonale czuć w niej paprykę i pomidory. Dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widze, ze ta zupa cieszy sie ogromna popularnaoscia! Bardzo sie ciesze ze tak smakowala:)

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger