Printfriendly

Salatka z kuskusu z buraczkiem i feta

Sałatkę z kuskusu z buraczkami i fetą podpatrzyłam na blogu Filozofia Smaku i gdy tylko ją zobaczyłam, postanowiłam, że koniecznie i natychmiast muszę ją przygotować. Autorka bloga ma wspaniałe pomysły i świetnie prezentuje pudełeczka z lunchem do pracy tzw. bento. 
Ponieważ postanowiłam zaprzestać stołowania się w "pracowej" stołówce, gdyż jedzenie zrobiło się po prostu ohydne, na dodatek drogie, a obsługa traktuje klientów jak złodziei, stwierdziłam, że nie dam sie obrażać i poniżać i na mnie już nie zarobią. Dlatego też będę zabierać  śniadania i przekąskę obiadową z domu, dobrze mi zrobi, gdy przestanę jeść frytki, majonezowe sałatki i tłuste haggisy;) nie chcę pisać, że przechodzę na dietę, ale takie domowe, zdrowe jedzenie na pewno pomoże mi zrzucić parę kilogramów. Ponadto mam nadzieję, że dzięki temu na blogu pojawi się wiecej przepisów na sałatki i inne dania "na wynos". Mam nadzieję, że Was to zainteresuje i będziecie zaglądać. Jako pierwsze takie danie zdecydowałam się przygotować wspomnianą sałatkę z kuskusu z buraczkami i fetą.


Salatka z kuskusu z buraczkiem i feta

Składniki:
  • 1 szklanka kaszy kuskus*
  • 1 opakowanie sera feta
  • 4 średnie ugotowane buraki (użyłam gotowych, ugotowanych buraków, które można u mnie kupić zafoliowane w każdym sklepie. Paczkowane są właśnie po cztery sztuki i muszę przyznać że są bardzo smaczne, ponadto zaoszczędza to wiele czasu, poneiważ buraki gotują sią bardzo długo, a tu mam smaczne, miekkie buraczki nadające się od razu do jedzenia)
  • po świerć łyżeczki mielonego kminu rzymskiego, czerwonej mielonej papryki i mielonej kolendry
  • natka pietruszki
  • orzechy - w przepisie Malwiny były to orzechy włoskie, poniewaz akurat nie miałam takich w domu użyłam orzeszków pinii, lekko uprażonych na suchej patelni
Dressing:
  • sok z połowy cytryny
  • 3 łyżki oliwy extra virgin
  • 0,5 łyżeczki papryki w proszku (użylam ostrej, aby sałatka była bardziej wyrazista, jeżeli jednak preferujecie bardziej delikatne smaki użyjcie słodkiej papryki), 2 ząbki czosnku przecisniete przez praskę, sól i pieprz.

Kaszę kuskus wsypać do miski, dodać przyprawy i zalać wrzątkiem - nieco ponad poziom kaszy. Przykryć talerzem i zostawić na około 5 minut. W międzyczasie pokroić buraki i fetę w niewielką kostkę, posiekać natkę pietruszki i przygotować dressing - w niewielkim naczyniu dokładnie wymieszać wszystkie składniki. 
Kaszkę wzruszyć widelcem, aby ziarenka się rozkleiły, dodać buraki, fetę, natkę pietruszki i uprażone orzechy, dokładnie wymieszać, polać dressingiem i podawać. 

* Z podanych ilości otrzymamy dużą porcję sałatki, dla około 4-6 osób.

Salatka z kuskusu z buraczkiem i feta

Smacznego!

2 komentarze:

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger