Printfriendly

Gazpacho

Do jedzenia w czasie upałów najlepiej sprawdza się zupa na zimno, czyli chłodnik. Dziś postanowiłam przygotować hiszpańską wersje takiego chłodnika - gazpacho. Gazpacho jest niezwykle proste do przygotowania - do soku pomidorowego dodajemy ulubione warzywa, schładzamy i zupa na gorący dzień gotowa. Wersji gazpacho jest oczywiście wiele, ja przygotowałam jego najprostszą wersję bazującą na soku pomidorowym, ale oczywiście taka bazę pomidorowa można przygotować samemu, najlepiej ze świeżych, polnych pomidorów, których również o tej porze roku w Polsce jest pod dostatkiem. 

Gazpacho to moja odpowiedz na wyzwanie wspólnego gotowania jakim była "zupa pomidorowa". Razem ze mną przygotowali ją: Maggie,Panna Malwinna, Pela, Dobromiła, Bartoldzik, Mopsik, Mirabelka, Chantel.

Gazpacho

Gazpacho

Składniki:
  • 1 czerwona cebula
  • 1 zielona papryka
  • pęczek dymki
  • pół zielonego ogórka
  • 2-3 duże pomidory (użyłam koktajlowych - 2 garście)
  • 1 ząbek czosnku wyciśnięty przez praskę
  • 1 litr soku pomidorowego
  • 2 łyżki oliwy z oliwek extra virgin
  • sól, pieprz
  • bazylia, oregano (najlepiej świeża, ale użyłam suszonej)
  • sos tabasco
  • sos worcestershire (opcjonalnie)
Przygotowanie:

Warzywa do gazpacho pokroić w drobną kostkę, dymkę w cienkie plasterki. Wszystko wrzucić do dużej miski, zalać sokiem pomidorowym, dodać czosnek i oliwę, doprawić do smaku ziołami, solą i pieprzem, kilkoma kroplami sosu worcestershire i sosem tabasco do smaku. Gazpacho dokładnie wymieszać i wstawić na kilka godzin do lodówki aż dobrze się schłodzi. 

Smacznego

7 komentarzy:

  1. Już miałam pisać, że każde z nas zrobiło inną "pomidorówkę", ale widzę, że u Ciebie też gazpacho. U Ciebie nieco więcej składników i pikanterii. Zapraszam do dodania wpisu do mojej akcji psiankowatej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pomidorówkę jest tyle różnych pomysłów;) My lubimy pikantne potrawy, stąd sos tabasco;) Zupkę już dodałam do akcji;)

      Usuń
  2. Cudny kubeczek - to raz. Dwa - takie gazpacho to idealna zupa na lato! A trzy - tez lubie ostro :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieki ;) Kubeczke od Laury Ashley, tez mi sie bardzo podoba ;) Gazpacho jest super, a ostre potawy sa wspaniale ;)

      Usuń
  3. Gazpacho to dla mnie prawdziwy smak lata. Obowiązkowo w wersji pikantnej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jesli lubisz Gazpacho to polecam Salmorejo i Ajo Blanco. Obie sa dalszymi kuzynkami Gazpacho ale rownie, o ile nie o wiele pyszniejsze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie wyprobuje latem te zupki :) Dzieki za polecenie! :)

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger