Printfriendly

Indyjska zupa kalafiorowa

Dziś czekało mnie kolejne wyzwanie kulinarne - zupa kalafiorowa, którą przygotowałam wraz z Pela i  i Maggie.
Dość długo zastanawiałam się w jaki sposób ja przygotować, zajrzałam do książki z indyjskimi przepisami i ujrzałam wspaniały przepis na pikantny krem z kalafiora, od razu zdecydowałam się jaka zupę ugotuje;) Zupa ta jest idealna jako danie główne lub przystawka, wspaniała jest także na zimno. Z pewnością przypadnie do gustu wszystkim wege oraz osobom które nie przepadają za kalafiorem, ponieważ jak powiedział mój największy krytyk i znawca pan K., kalafiora w ogóle w tej zupie nie czuć i zajadał aż mu się uszy trzęsły;) Polecam!


Indyjska zupa kalafiorowa, pikantny krem z kalafiora,


Składniki:
  • nieduży kalafior
  • 2 średnie ziemniaki
  • 2 male cebule
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżka startego świeżego imbiru
  • 500ml bulionu warzywnego
  • 2 łyżeczki kurkumy
  • 1 łyżeczka czarnuszki
  • 1 łyżeczka ziaren kolendry
  • 1 łyżeczka ziaren kuminu
  • 1 łyżeczka ostrej papryki w proszku
  • 1 łyżeczka mielonej kolendry
  • 1 łyżeczka przyprawy garam masala
  • 1 łyżeczka ostrej papryki w proszku
  • sol, pieprz
  • oliwa do smażenia
Przygotowanie:

Kalafiora umyć i podzielić na różyczki, łodygi pokroić na mniejsze kawałki.
W garnku rozgrzać olej i przesmażyć na nim przyprawy - kumin, czarnuszkę i kolendrę. Wrzucić kalafiora, pokrojone w gruba kostkę ziemniaki i cebule, a także czosnek i imbir. Chwile przesmażyć aż warzywa pokryją się oliwa i przyprawami. Następnie zalać bulionem i gotować na niewielkim ogniu. Dodać przyprawy: kurkumę, kolendrę, paprykę, garam masala, doprawić sola i pieprzem, dokładnie wymieszać i gotować aż warzywa będą miękkie. Wszystko dokładnie zmiksować, doprawić do smaku i od razu podawać.

Smacznego!

8 komentarzy:

  1. Cudownie wygląda! I nareszcie ktoś, kto darzy kuchnię indyjską i książki taką samą sympatią jak ja! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyglada i smakuje super:) Sadze, ze jest sporo blogow, gdzie mozna natknac sie na dania kuchni indyjskiej;) Ale ciesze sie, ze ci sie podoba ;)

      Usuń
  2. PS dodaje Cie do moich obserwowanych na blogu, by moc zagladac :)

    OdpowiedzUsuń
  3. zupa kalafiorkowa mniam! ciekawe czy z fioletowego kalafiora by wyszła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, z fioletowego pewnie wyjdzie, ale pominela bym kurkume, ktora w tym wypadku daje kolor, a fioletowy moze po prostu zepsuc ;) Powodzenia!

      Usuń
  4. Bezbledna! Nie od dzis wiadomo, ze uwielbiam kuchnie indyjska, wiec zapisuje przepis do rychlego wyprobowania.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger