Printfriendly

Sernik z serka czekoladowego

Być może wiecie, ze wcześniejszych wpisów, że nie przepadam za przygotowywaniem deserów, zwyczajnie nie potrafię ich robić, nie fascynują mnie, poza tym nie jestem też wielką fanką słodyczy. Jednak w dzisiejszym wyzwaniu postanowiłam spróbować swoich sił i przygotować sernik czekoladowy. Tym razem zdecydowalam się na w miarę prosty sernik z serka czekoladowego Philadelphia. Serek ten doskonale nadaje się do gotowania, a także do pieczenia. Ciasto to jest na tyle proste, że nawet ja sobie z nim całkiem nieźle poradziłam ;) Polecam!
Wraz ze mną we wspólnym gotowaniu serniki przygotowali: Gin, Ola, Maggie, Siaska, Wojciech i Lejdi

Sernik z serka czekoladowego

Składniki:
  • 100g masła
  • 200g herbatników pełnoziarnistych (digestive)
  • 320g Philadelphii czekoladowej
  • 100g drobnego cukru
  • 1 łyżka kakao
  • 2 łyżki mąki
  • 2 jajka
  • 150ml kwaśnej śmietany

Sernik z serka czekoladowego

Przygotowanie:

Masło roztopić. Ciastka dokładnie pokruszyć (ja zrobiłam to w moździerzu). Dokładnie wymieszać i wyłożyć nimi tortownicę (~24cm) dokładnie ugniatając. Odstawić.
W misce wyrobić serek Philadelphia z cukrem, dodać kakao i mąkę, dokładnie wyrobić, dodać jajka i śmietanę. Masę wylać na spód, wstawić do piekarnika nagrzanego do 150 stopni i piec przez 45 minut. Po tym czasie wyłączyć piekarnik, ale ciasto zostawić w nim do wystygnięcia z lekko uchylonymi drzwiczkami. Gdy ciasto ostygnie, posypać cukrem pudrem i podawać.


Sernik z serka czekoladowego

Smacznego!

8 komentarzy:

  1. Mmm, pyszności! Piękny Ci wyszedł - powinnaś częściej piec ;)
    Widziałam dzisiaj nową Philadelphię, miodową. Ciekawa jestem, jak smakuje... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Ale wydaje mi się, że jest mały zakalec;) Może faktycznie powinnam piec częściej - doszłabym do wprawy ;) Miodową też widziałam, ale nie próbowałam. Za to jadłam z łososiem i była pyszna ;)

      Usuń
  2. O mniam! Widziałam ten serek w wersji czekoladowa Milka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie jest Cadbury, ale podejrzewam ze to to samo;)

      Usuń
  3. ja też średniio lubię desery robić... ale to wygląda przesmacznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje ;) Ja w ogole jakas niedeserowa jestem;) ale takie akcje mobilizuja i okazuej sie ze to wcale nei takie trudne, a nawet smaczne ;)

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger