Printfriendly

Pulpeciki w tajskim sosie kokosowym



Kuchnia tajska należny do jednej z moich ulubionych, a wizyta w tym kraju jest wysoko na mojej liście "miejsc do odwiedzenia". Uwielbiam połączenie mleka kokosowego i limonki, a to wszystko z delikatna nutka ostrego chili i aromatycznymi przyprawami. Dlatego tez dzisiaj chciałabym polecić wam pyszne, proste i szybkie danie - pulpeciki w sosie kokosowym. Ja użyłam gotowych pulpecików, ale oczywiście możecie przygotować je sami.


Pulpeciki w tajskim sosie kokosowym

Składniki:
  • 12 gotowych pulpecików
  • 1 czerwona papryczka chili
  • kawałek startego imbiru
  • 1-2 łyżki tajskiej czerwonej pasty curry
  • 400ml mleka kokosowego
  • 200g pędów bambusa
  • 150g świeżej fasolki szparagowej (można użyć mrożonej, lecz najpierw trzeba ja obgotować)
  • sok z 1 limonki
  • olej do smażenia

Pulpeciki w tajskim sosie kokosowym

Przygotowanie:


Na patelni rozgrzać olej i usmażyć pulpeciki (około 5 minut), następnie przełożyć je na talerz. Na tłuszczu ze smażenia pulpetów przez okołu minute przesmażyć pastę curry, następnie wlać mleko kokosowe, zagotować, zmniejszyć ogień i gotować aż sos zgęstnieje. Do sosu włożyć pulpeciki, pędy bambusa i fasolkę szparagową. Gotować do czasu aż fasolka będzie miękka. Sos doprawić solą i pieprzem oraz sokiem z limonki.
Podawać udekorowane papryczką chili z makaronem ryżowym lub ryżem.

Pulpeciki w tajskim sosie kokosowym

Smacznego!


Kokosowo

2 komentarze:

  1. Bardzo apetycznie, choć pewnie mega ostre, więc nie dla mnie. :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie było bardzo ostre;) Ale jeżeli nie lubisz/nie możesz jeść ostrego, to wystarczy pominąć papryczkę chili i dać nieco mniej pasty curry ;)

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger