Printfriendly

Sałatka z fasolki, grilowanej cukini i pomidorków


Dziś nadeszła pora na kolejne wyzwanie wspólnego gotowania pod hasłem 3 po 3, czyli danie przygotowane jedynie z 3 składników. Miało ono zawierać fasolkę, pomidory i cukinię - wszystkie te wspaniałe, letnie warzywa, które obecnie zalewają wszystkie ryneczki i warzywniaki. Ja postanowiłam przygotować sałatkę z fasolki szparagowej, grillowanej cukinii i pomidorków. Jest to bardzo proste i szybkie do przygotowania danie, a jednocześnie bardzo smaczne i efektowne. 
Wraz ze mną wyzwania podjęła się Panna Malwinna i Justinka.

Sałatka z fasolki, grilowanej cukini i pomidorków

Składniki:
  • 400-500g zielonej fasolki szparagowej
  • 1 mała cukinia
  • 200g pomidorków koktajlowych
  • 3 duże ząbki czosnku
  • oliwa z oliwek
  • sól, pieprz

Sałatka z fasolki, grilowanej cukini i pomidorków

Przygotowanie:

Fasolkę ugotować al dente w lekko osolonej wodzie, odcedzić i przepłukać zimną wodą, aby zachowała kolor. Na głębokiej patelni rozgrzać oliwę i przesmażyć na niej czosnek pokrojony w cienkie plasrterki, należy jednak uważać, aby się nie przypalił, bo wtedy stanie się gorzki. Następnie dodać do niego ugotowaną fasolkę i dokłądnie wymieszać.
Cukinie pokroić w niezbyt grube plastry i zgrilować (ja zrobiłam to na zamykanym grilu elektrycznym).
Pomidorki przesmażyć na patelni z niewielką ilością oliwy, aż zrobią się miękkie, a skórka zacznie się marszczyć.
Fasolkę ułożyć na półmisku, na niej ułożyć zgrilowaną cukinię i pomidorki. Wszystko oprószyć solą i pieprzem i natychmiast podawać


Sałatka z fasolki, grilowanej cukini i pomidorków


Smacznego!


Cukinia 2014

2 komentarze:

  1. bardzo fajna sałatka, uwielbiam sałatki... szkoda, że nie mam dostępu do grilla.. chyba, że można zgrilować na patelni:)

    pozdrawiam ciepło
    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, nada się patelnia grilowa, ale można to także zrobić w piekarniku ;) Wtedy można zrobić to razem z pomidorkami ;)

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger