Printfriendly

Curry z jajkiem

Wege piątek

Na curry z jajkiem miałam ochotę już od bardzo dawna, jednak jakoś nie mogłam znaleźć odpowiedniego przepisu lub zwyczajnie miałam akurat co innego w planach. Jednak wczoraj przeglądając stronę Curry nad Comfort natknęłam się na prosty przepis na takie danie i od razu postanowiłam je wypróbować. Okazało się łatwe i szybkie w przygotowaniu i oczywiście bardzo smaczne. Jest to ciekawa opcja dla wegetarian, ale myślę, że wszyscy chętnie takie danie zjedzą. Polecam!


Curry z jajkiem


Składniki:
  • 4 jajka ugotowane na twardo
  • niewielka garść liści curry (użyłam suszonych)
  • niewielki kawałek laski cynamonu
  • 1 łyżeczka nasion kozieradki
  • 1 cebula
  • 1 zielone chili
  • puszka krojonych pomidorów
  • 0,5 łyżeczki ostrej papryki w proszku
  • 1 łyżeczka przyprawy curry
  • 0,5 łyżeczki kurkumy
  • 200ml mleka (szklanka)
  • sól, pieprz

Curry z jajkiem

Przygotowanie:


Na głębokiej patelni lub w woku rozgrzać tłuszcz i przesmażyć na nim liście curry, laskę cynamonu i nasiona kozieradki. Dodać drobno posiekaną cebulę i papryczkę chilli chwilę smażyć aż cebula się zeszkli. Dodać ostrą paprykę, przyprawę curry i kurkumę, wszystko dokładnie wymieszać, po czym dodać pomidory i mleko. Wymieszać, doprawić do smaku solą i pieprzem. Chwilę gotować, po czym dodać przekrojone na połówki jajka i gotować na niewielkim ogniu prze kilka kolejnych minut, aż jajka się podgrzeją i przejdą aromatem sosu. Podawać natychmiast z chlebkiem nan lub ryżem.


Curry z jajkiem

Smacznego!


Namaste - zakochaj się w Indiach 2015

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger