Printfriendly

Żurek wielkanocny

Płynne czwartki


Żurek wielkanocny to w moim rodzinnym domu tradycyjna zupa jedzona podczas tych świąt. Najlepszy był oczywiście taki podawany w chlebie, dzięki czemu zyskiwał jeszcze głębszy i pełniejszy smak. Ja zaserwowałam dzisiejszy żurek na talerzu, ale gwarantuje, że jest on równie smaczny. Mój żurek przygotowałam na wywarze z wędzonej golonki gotowanym przez całą noc w wolnowarze ;) Czy możecie wyobrazić sobie smak i zapach tego rosołu? Coś niesamowitego! Dzięki takiej bazie żurek odznacza się niezwykle głębokim smakiem i wspaniałym aromatem. Polecam!

żurek wielkanocny przepis


Składniki:
  • 2 litry rosołu, bulionu lub wywaru z wędzonki (u mnie rosół z wędzonej golonki)
  • 4 surowe kiełbaski (białe, ja użyłam lokalnych, brytyjskich kiełbasek z ziołami)
  • 100-150g boczku
  • 1 cebula
  • 2 rozgniecione ząbki czosnku
  • kilka ziaren czarnego pieprzu                                  
  • 1-2 łyżeczki majeranku
  • 0,5 litra zakwasu
  • 0,5 łyżeczki chrzanu (opcjonalnie)
  • sol, pieprz
  • 2 jajka ugotowane na twardo

żurek wielkanocny przepis

Przygotowanie:


Boczek pokroić w drobną kostkę, wrzucić na patelnie i powoli smażyć, aż tłuszcz zacznie się wytapiać, a boczek ładnie się przypiecze. Gdy na patelni będzie już sporo tłuszczu dodać pokrojoną w drobną kostkę cebulę, smażyć aż się przyrumieni.
Bulion podgrzewać na niezbyt dużym ogniu, dodać do niego przesmażony boczek z cebulą, białą kiełbasę, ziarna pieprzu, zmiażdżone ząbki czosnku i gotować na niewielkim ogniu przez około 30 minut. Stopniowo dolewać dobrze wymieszany zakwas, aby żurek nie wyszedł za kwaśny i/lub zbyt gesty. Po dolaniu kolejnych porcji zupę zamieszać i próbować i tak aż do uzyskania pożądanego smaku. Wrzucić majeranek roztarty w dłoniach (opcjonalnie dodać także niewielka ilość chrzanu dla zaostrzenia smaku żurku) i gotować jeszcze przez kilka minut. Podawać z kiełbaskami i jajkiem ugotowanym na twardo.


żurek wielkanocny przepis

Smacznego!

4 komentarze:

  1. Uwielbiam żurek:)
    Twój wygląda smakowicie.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam żurek. Drugi rok będziemy gotować wegetariański i też jest pyszny, bo mi najbardziej zależy na kwaśnym smaku żuru.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem kwaskowy smak jest w żurku super, ale ten aromat wędzonki… mmm, wspaniały;)

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger