Printfriendly

Roladki z bakłażana faszerowane serem feta

Bakłażan to dość specyficzne warzywo i musi być odpowiednio przygotowane, nie ma wyrazistego smaku, dlatego należny łączyć go z innymi silnymi smakami i aromatami. Dziś postanowiłam przygotować bardzo proste choć nieco czasochłonne, ale za to pięknie się prezentujące i co najważniejsze bardzo smaczne danie - roladki z bakłażana faszerowane serem feta z dodatkiem dużej ilości pachnących ziół. Roladki doskonale sprawdza się w roli przystawki lub przekąski. Dobrze będą smakowały z ulubionym pieczywem lub jako dodatek do mięsa lub ryb. 
To danie przygotowałam razem z Mirabelka w ramach naszej wspólnej zabawy pod hasłem 3 po 3, w której chodzi o przygotowanie dania z 3 zaproponowanych składników. Tak jak już kiedyś wspominałam zawsze staram się ograniczyć jedynie to tych 3 składników i próbuje wyczarować z nich coś fajnego, tym razem był to bakłażan, ser i zioła;) 


roladki z bakłażana


Składniki:
  • 1 średni bakłażan
  • 1 opakowanie sera feta
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • garść świeżej mięty
  • garść natki pietruszki
  • 1 łyżeczka suszonego oregano
  • pieprz
  • sok z cytryny (opcjonalnie)

roladki z bakłażana

Przygotowanie:


Bakłażana umyć, pokroić wzdłuż na cienkie plastry, posolić i odstawić, aby się "spocił". Plastry bakłażana dokładnie osuszyć ręcznikiem papierowym i grillować aż bakłażan będzie ładnie przypieczony. Ja używałam do tego grilla elektrycznego, można to także zrobić na patelni grillowej lub zwykłej, na niewielkiej ilości tłuszczu, należy jednak uważać, aby go nie przypalić, ponieważ bakłażan bardzo mocno chłonie tłuszcz, głównie dlatego wolę grillować go "na sucho".
Plastry upieczonego bakłażana odstawić do wystygnięcia.
W międzyczasie przygotować farsz - fetę przełożyć do miski i rozdrobnić widelcem, dodać oliwę, zioła i wszystko dokładnie wymieszać, aby powstała gęsta pasta, jeżeli masa jest zbyt sucha dodać odrobinę oliwy i/lub soku z cytryny. 
Plastry bakłażana ułożyć na desce, nakładać na nie niewielką ilość farszu i rolować od węższej strony. Spiąć wykałaczkami, ułożyć na talerzu i odstawić do lodówki, aby dobrze się schłodziły. 

roladki z bakłażana

Smacznego!

Warzywa psiankowate 2016

2 komentarze:

  1. Muszę zrobić w przyszłe wakacje. Raz zrobiłam, ale źle ugrillowałam bakłażana i wyszło nieciekawie. A przecież połączenie bakłażana z serem jest bardzo dobrane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te roladki były bardzo smaczne i polecam je ;) Bakłażana grillowałam na grillu elektrycznym przez dłuższą chwilę, aby był miękki ;)

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger