Printfriendly

Skandynawska kanapka ze smażonym jabłkiem i chrupiącym bekonem



Kraje skandynawskie szczycą się swoimi kanapkami, dla nas to może nic nadzwyczajnego, ponieważ wszyscy dobrze je znamy z codziennego życia, warto jednak przyjrzeć się dodatkom jakie Skandynawowie kładą na swoje kanapki. Najbardziej popularnym dodatkiem są oczywiście śledzie przyrządzone pod różnymi postaciami (w tym surowe), ja jednak za ta rybą nie przepadam i właściwie jej nie jadam (z niewielkimi wyjątkami), popularne są również inne owoce morza, w tym oczywiście krewetki. Taka kanapka z krewetkami jest bardzo smaczna, możecie bez problemu przyrządzić ja sami, choć w Szwecji z pewnością smakuje lepiej ;) Ja dziś przygotowałam skandynawską kanapkę podpatrzoną w książce "The Food and Cooking of Scandinavia" ze smażonym jabłkiem i chrupiącym bekonem. Taka kanapka oczywiście najlepiej smakuje z tradycyjnym ciemnym chlebie żytnim, ale myślę że będzie równie dobra na każdym innym, a Waszym ulubionym. 


kanapka z jabłkiem i bekonem


Skandynawska kanapka z jabłkiem i bekonem


Składniki:
  • kilka plastrów bekonu (chudego boczku, lub pancetty)
  • pół cebuli drobniutko posiekanej
  • 2 duże jabłka
  • 1 łyżeczka cukru
  • 2 łyżki masła
  • 2-3 kromki chleba (żytniego)
  • sałata
  • natka pietruszki do przybrania

kanapka z jabłkiem i bekonem

Przygotowanie:

Bekon mocno zgrillować (na grillu elektrycznym, w piekarniku lub na patelni), aby był chrupiący.
Na patelni rozpuścić masło i zeszklić na nim cebulę, następnie dodać jabłka pokrojone w kostkę, oprószyć cukrem i smażyć przez kilka minut, aby zmiękły i się skarmelizowały.
2-3 plastry bekonu drobniutko pokroić lub pokruszyć i dodać do jabłek.
Kanapki posmarować masłem, ułożyć na nich liście sałaty, a następnie nałożyć jabłka, oprószyć pozostałym bekonem, lub położyć kawałek zgrillowanego bekonu.
Przybrać natką pietruszki i podawać.

kanapka z jabłkiem i bekonem

Smacznego!

16 komentarzy:

  1. Taka kanapka musi być bardzo sycąca!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie ta kanapka to coś bardzo oryginalnego, szczególnie pomysł ze smażeniem jabłek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie tez spodobal sie ten pomysl, dlatego ja zrobilam :) a bekon jest idealnym dodatkiem do jablek ;)

      Usuń
  3. aż ślinka leci- dzięki za przepis

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy pomysł. Ja kiedyś robiłam tartę z boczkiem i gruszkami. Ale połączenia z jabłkiem też chętnie spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale mi smaka narobiłaś na tą kanapkę :) zrobię sobie przy najbliższej okazji! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawa ta Twoja kanapka Martynosiu, aż mam ochotę biec do kuchni i jak najszybciej ją przygotować :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo sie ciesze :) W takim razie biegnij i sprobuj, na na prawde jest bardzo smaczna! :)

      Usuń
  7. Przygotowałaś świetną, niestandardową kanapkę. Lubię takie nietypowe połączenia smaków. Zapisuję do wypróbowania... jak w końcu uda mi się upiec żytni chlebek ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, cieszę się że pomysł Ci się podobał ;) A chlebek żytni też najdziesz u mnie na blogu, może taki Ci wyjdzie? mnie udał się wyśmienicie przy braku moich zdolności piekarniczych, więc Tobie z pewnością się uda! :)

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger